Νέα δεδομένα δημιουργεί στον κλάδο των πρατηριούχων υγρών καυσίμων το σύστημα εισροών-εκροών που τους υποχρεώνει η νομοθεσία να τοποθετήσουν στα πρατήριά τους, έως τα τέλη Αυγούστου του 2014. Σε σχετική ενημερωτική ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στην Αλεξανδρούπολη, οι πρατηριούχοι εξέφρασαν τον έντονο προβληματισμό τους για το μέλλον του κλάδου τους, την στιγμή που πολλά πρατήρια και στον Έβρο έχουν βάλει λουκέτο, ενώ η μείωση στις πωλήσεις συνεχίζει τη δική της, ξέφρενη πορεία. Στην ημερίδα, παρουσιάστηκαν από εκπροσώπους των εταιρειών που εμπορεύονται τέτοιου είδους συστήματα αναλυτικές πληροφορίες για τον τρόπο εγκατάστασης και λειτουργίας τους, ενώ παραβρέθηκε και εκπρόσωπος του υπουργείου Ανάπτυξης. Σημειώνεται πως το κόστος εγκατάστασης του συστήματος ξεκινά περίπου από τις 6.000 ευρώ και μπορεί να φτάσει μέχρι και τις 12 με 13.000 ευρώ. Για την εγκατάσταση του συστήματος, η οποία πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις 31 Αυγούστου, προβλέπεται και επιδότηση, χωρίς όμως να καλύπτεται το σύνολο του ποσού.
Σύμφωνα με το thrakinea.gr, οι βενζινοπώλες δεν εμφανίζονται αντίθετοι με την εγκατάσταση του συστήματος, τονίζουν όμως τις αντικειμενικές δυσκολίες για την αποπληρωμή του, τη στιγμή που οι κάνουλες των τραπεζών έχουν κλείσει, κάτι που σύμφωνα με την πρόεδρο βενζινοπωλών Βορείου Έβρου Βάσω Καλαϊτζή αποτελεί ακόμα ένα εμπόδιο.
«Το κόστος είναι από αρκετά μεγάλο ως δυσβάσταχτο ειδικά για τα πρατήρια της περιοχής μας. Μετά από τη σημερινή, καθοριστική ενημέρωση, νομίζω πως πολλοί συνάδελφοι θα κληθούν να αποφασίσουν αν θα παραμείνουν σε αυτή τη δουλειά ή όχι. Πιστεύω πως θα υπάρξουν πρατήρια που θα πάρουν την απόφαση να κλείσουν, καθώς το κόστος της τοποθέτησης του συστήματος είναι σχεδόν απαγορευτικό, ενώ δεν υπάρχει ούτε τραπεζικός δανεισμός πλέον».
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος των βενζινοπωλών Αλεξανδρούπολης Νίκος Κεσουδάκης, σημειώνει , πως στο κόστος της εγκατάστασης του συστήματος, θα πρέπει να προστεθεί και το κόστος άλλων, απαραίτητων παρεμβάσεων, όπως η στεγανοποίηση των φρεατίων και η προμήθεια καλωδίων από τις δεξαμενές και τις αντλίες ως την κεντρική κονσόλα. Ερωτηθείς για το εάν το σύστημα αυτό θα βοηθήσει στη μείωση της λαθρεμπορίας στα καύσιμα, ο κ. Κεσουδάκης σημείωσε πως «πρόκειται για ένα πολύ μεγάλο θέμα, καθώς η λαθρεμπορία δεν γίνεται από τα πρατήρια. Το σύστημα θα βοηθήσει στον έλεγχο της κίνησης των καυσίμων μέσω των πρατηρίων, αλλά θα πρέπει έλεγχος να υπάρχει και στις εγκαταστάσεις, τα διυλιστήρια, τα βυτία».
Λάβρος κατά της κυβερνητικής πολιτικής πάνω στο θέμα των καυσίμων, ο πρόεδρος της πανελλήνιας ομοσπονδίας βενζινοπωλών Μιχάλης Κιούσης, ο οποίος από το βήμα της ημερίδας σημείωσε πως «υπάρχουν μεγάλα λάθη, τα οποία κάνουν οι κυβερνώνοντες. Τους αποδεικνύουμε πως κάνουν λάθος και εμμένουν στις αποφάσεις τους. Αυτό δείχνει πως είτε υπάρχει ηλιθιότητα είτε ότι έχει αποφασιστεί να μην εισάγουμε τίποτα πια σ’ αυτή τη χώρα. Για παράδειγμα, ενώ αποδεδειγμένα χάνουν 600 εκ. ευρώ από το πετρέλαιο θέρμανσης, συνεχίζουν την εξίσωση του φόρου. Κάθε χρόνο παραδίδονται 100.000 πινακίδες, τα καύσιμα κινήσεως έχουν πτώση πωλήσεων 42%, αλλά αυτοί συνεχίζουν και οδηγούν 3.500 συναδέλφους στο λουκέτο και 26 με 30 χιλιάδες άτομα στην ανεργία».
Σύμφωνα με το thrakinea.gr, οι βενζινοπώλες δεν εμφανίζονται αντίθετοι με την εγκατάσταση του συστήματος, τονίζουν όμως τις αντικειμενικές δυσκολίες για την αποπληρωμή του, τη στιγμή που οι κάνουλες των τραπεζών έχουν κλείσει, κάτι που σύμφωνα με την πρόεδρο βενζινοπωλών Βορείου Έβρου Βάσω Καλαϊτζή αποτελεί ακόμα ένα εμπόδιο.
«Το κόστος είναι από αρκετά μεγάλο ως δυσβάσταχτο ειδικά για τα πρατήρια της περιοχής μας. Μετά από τη σημερινή, καθοριστική ενημέρωση, νομίζω πως πολλοί συνάδελφοι θα κληθούν να αποφασίσουν αν θα παραμείνουν σε αυτή τη δουλειά ή όχι. Πιστεύω πως θα υπάρξουν πρατήρια που θα πάρουν την απόφαση να κλείσουν, καθώς το κόστος της τοποθέτησης του συστήματος είναι σχεδόν απαγορευτικό, ενώ δεν υπάρχει ούτε τραπεζικός δανεισμός πλέον».
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος των βενζινοπωλών Αλεξανδρούπολης Νίκος Κεσουδάκης, σημειώνει , πως στο κόστος της εγκατάστασης του συστήματος, θα πρέπει να προστεθεί και το κόστος άλλων, απαραίτητων παρεμβάσεων, όπως η στεγανοποίηση των φρεατίων και η προμήθεια καλωδίων από τις δεξαμενές και τις αντλίες ως την κεντρική κονσόλα. Ερωτηθείς για το εάν το σύστημα αυτό θα βοηθήσει στη μείωση της λαθρεμπορίας στα καύσιμα, ο κ. Κεσουδάκης σημείωσε πως «πρόκειται για ένα πολύ μεγάλο θέμα, καθώς η λαθρεμπορία δεν γίνεται από τα πρατήρια. Το σύστημα θα βοηθήσει στον έλεγχο της κίνησης των καυσίμων μέσω των πρατηρίων, αλλά θα πρέπει έλεγχος να υπάρχει και στις εγκαταστάσεις, τα διυλιστήρια, τα βυτία».
Λάβρος κατά της κυβερνητικής πολιτικής πάνω στο θέμα των καυσίμων, ο πρόεδρος της πανελλήνιας ομοσπονδίας βενζινοπωλών Μιχάλης Κιούσης, ο οποίος από το βήμα της ημερίδας σημείωσε πως «υπάρχουν μεγάλα λάθη, τα οποία κάνουν οι κυβερνώνοντες. Τους αποδεικνύουμε πως κάνουν λάθος και εμμένουν στις αποφάσεις τους. Αυτό δείχνει πως είτε υπάρχει ηλιθιότητα είτε ότι έχει αποφασιστεί να μην εισάγουμε τίποτα πια σ’ αυτή τη χώρα. Για παράδειγμα, ενώ αποδεδειγμένα χάνουν 600 εκ. ευρώ από το πετρέλαιο θέρμανσης, συνεχίζουν την εξίσωση του φόρου. Κάθε χρόνο παραδίδονται 100.000 πινακίδες, τα καύσιμα κινήσεως έχουν πτώση πωλήσεων 42%, αλλά αυτοί συνεχίζουν και οδηγούν 3.500 συναδέλφους στο λουκέτο και 26 με 30 χιλιάδες άτομα στην ανεργία».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου