Όχι στην δημιουργία των διοδίων στην Μέστη αλλά και την εξαίρεση της Θράκης από τον σχεδιασμό κατασκευής νέων σταθμών διοδίων, δήλωσαν ομόφωνα οι εκπρόσωποι φορέων από τον Έβρο και την Ροδόπη, στην σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε χθες το μεσημέρι στο Επιμελητήριο Έβρου στην Αλεξανδρούπολη.
Στη σύσκεψη αποφασίστηκε στις 31 Οκτωβρίου να «νεκρώσει» η αγορά της Θράκης, και ταυτόχρονα επιτροπή από εκπροσώπους των παραγωγικών φορέων να μεταβεί στην Αθήνα για να συναντήσει τους υπουργούς Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Ευκλείδη Τσακαλώτο και Χρήστο Σπίρτζη αντίστοιχα, καθώς και τους προέδρους του ΤΑΙΠΕΔ και της Εγνατίας Οδού.
Η επιτροπή θα μεταβεί στην Αθήνα έχοντας με τα εξής επιχειρήματα:
- Αύξηση οικονομικού κόστους στη διακίνηση των προϊόντων από και προς την Θράκη οδικώς, δεδομένης της απουσίας τα τελευταία χρόνια σιδηροδρομικής εμπορικής γραμμής.
- Οικονομική επιβάρυνση των μετακινούμενων καθημερινά για επαγγελματικούς λόγους εντός της περιφέρειας (εκπαιδευτικοί μειονοτικών σχολείων, στρατιωτικοί, δικηγόροι, ελεύθεροι επαγγελματίες κ.α.), καθώς και των ασθενών που εξυπηρετούνται στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Έβρου στην Αλεξανδρούπολη.
- Η περαιτέρω φθορά του επαρχιακού οδικού δικτύου, το οποίο ήδη αντιμετωπίζει σοβαρά
- Το γεγονός ότι η περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης έχει διαθέσει μέχρι σήμερα για την αποπεράτωση της Εγνατίας Οδού, σημαντικά ποσά από τα προγράμματά της και τα οποία θα μπορούσε να αξιοποιήσει σε μία σειρά άλλων έργων. Ως εκ τούτου η Εγνατία Οδός Α.Ε., θα μπορούσε να εξαιρέσει τη Θράκη από επιπλέον εγκατάσταση διοδίων.
"Η λειτουργία ενός ακόμη σταθμού διοδίων στην Μέστη σε συνδυασμό με τα ήδη υφιστάμενο σταθμό στον Ίασμο και τον φημολογούμενο στον κάθετο άξονα Κομοτηνής –Νυμφαίας –Μάκαζα, θα δημιουργήσουν ένα "περίκλειστο” τόπο και θα τιμωρήσουν πρωτίστως τους Θρακιώτες χρήστες της Εγνατίας", τόνισε με επιστολή του προς τον πρωθυπουργό, Αλέξη Τσίπρα, ο δήμαρχος Μαρώνειας-Σαπών, Γιάννης Σταυρίδης.
Κατάργηση της απόφασης δημιουργίας νέου σταθμού διοδίων στην Μέστη ζητούν επίσης με επιστολή τους προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Χρήστο Σπίρτζη και τον Υπουργό Οικονομικών, κ. Ευκλείδη Τσακαλώτο οι βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ Έβρου και Ροδόπης Αναστασία Γκαρά, Γεώργιος Καΐσαςς, Αϊχάν Καρα Γιουσούφ, Μουσταφά Μουσταφά, Δημήτριος Ρίζος.
"Το κόστος μετακίνησης των κατοίκων από την ακριτική περιοχή προς το εσωτερικό της χώρας θα αυξηθεί. Σημαντικότερο δε, είναι το γεγονός ότι θα αυξηθούν οι τιμές των προϊόντων που φτάνουν σε Ροδόπη και Έβρο, ενώ είναι αντικίνητρο για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, αλλά και για νέες επενδύσεις, καθώς το μεταφορικό κόστος είναι ήδη πολύ υψηλό.
Σημειώνουμε ότι ο Έβρος διαθέτει 4 πύλες εισόδου με την Τουρκία και τη Βουλγαρία, δύο αγορές και οικονομίες άκρως ανταγωνιστικές και οποιαδήποτε αύξηση του κόστους εντείνει την ανισότητα μεταξύ των τριών χωρών.
Σημειώνουμε ότι ο Έβρος διαθέτει 4 πύλες εισόδου με την Τουρκία και τη Βουλγαρία, δύο αγορές και οικονομίες άκρως ανταγωνιστικές και οποιαδήποτε αύξηση του κόστους εντείνει την ανισότητα μεταξύ των τριών χωρών.
Παράλληλα, θέτουμε και το ζήτημα του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Αλεξανδρούπολης, που εξυπηρετεί τους πολίτες όλης της Θράκης και με την εγκατάσταση διοδίων στη Μέστη, επιβαρύνεται το κόστος της Υγείας για πολλούς συμπολίτες μας".
Θα πρέπει η Πολιτεία επιτέλους να βοηθήσει τα ακριτικά μέρη που συνορεύουν με χώρες της Τουρκίας και της Βουλγαρίας και όχι να τα οδηγήσει σε αποκλεισμό και μετέπειτα σε αφανισμό! Ήδη η κατάσταση που επικρατεί στην περιοχή του Βόρειου Έβρου από οικονομικής κοινωνικής και γεωγραφικής μεριάς είναι πολύ δύσκολη και αν συνεχιστεί η ίδια τακτική από την Κυβέρνηση θα χειροτερέψει!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου