Τρίτη 23 Αυγούστου 2011
Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη.Τον Οκτώβριο η τελική απόφαση της Βουλγαρίας
Τη γνωστή παρελκυστική τακτική συνεχίζει να τηρεί η Βουλγαρική Κυβέρνηση σχετικά με το σχέδιο του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη. Από τις αρχές του 2011, οπότε θα ελάμβανε την τελική της απόφαση για συμμετοχή ή όχι στο σχέδιο, μεταφέρει το χρόνο στο τέλος Οκτωβρίου, οπότε φθάνουμε αισίως και στο τέλος του έτους.
Η χθεσινή εξέλιξη έχει να κάνει με τη μελέτη των περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου, καθώς τα περιβαλλοντικά, αποτελούν το κύριο πρόσχημα για την καθυστέρηση στην έναρξη του έργου.
Συγκεκριμένα χθες, η υπουργός Περιβάλλοντος της γειτονικής χώρας, έθεσε στην εταιρεία του αγωγού ΤΒΡ, προθεσμία έως τις 30 Σεπτεμβρίου, ώστε να καταθέσει εκ νέου μελέτη για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Αυτό σημαίνει, σύμφωνα με τα βουλγαρικά μέσα, ότι το χρονικό όριο προκειμένου η κυβέρνηση να λάβει την τελική της απόφαση, μετατίθεται για το τέλος Οκτωβρίου.
Να σημειωθεί ότι ο η υπουργός Περιβάλλοντος Νόνα Καρατζόβα, τον Ιούνιο είχε δώσει προθεσμία στην εταιρεία του αγωγού να καταθέσει αναθεωρημένη μελέτη στο τέλος Αυγούστου, καθώς αυτή που είχε παραλάβει δεν την ικανοποιούσε.
Το γεγονός προκάλεσε την έντονη αντίδραση του Νικολάι Τοκάρεφ, προέδρου της ρωσικής Τρανσνέφτ, που εκπροσωπεί τη ρωσική συμμετοχή, ο οποίος χαρακτήρισε προσβλητική τη συμπεριφορά της Βουλγαρικής κυβέρνησης, καθώς επρόκειτο για τη δεύτερη αναθεώρηση της μελέτης περιβαλλοντικών, με βάση τις παρατηρήσεις του υπουργείου.
Στην πρώτη τροποποίηση της μελέτης, η εταιρεία ανάπτυξε νέα διαδικασία για εκφόρτωση του πετρελαίου στα ανοικτά του Μπουργκάς σε πλωτό αγκυροβόλιο. Το Βουλγάρικο υπουργείο, ζήτησε από την εταιρεία να περιλάβει στη μελέτη της και εναλλακτική διαδικασία με απ΄ευθείας εκφόρτωση των δεξαμενοπλοίων στο λιμάνι του Μπουργκάς. Ωστόσο σύμφωνα με το Βουλγάρικο υπουργείο, η εταιρεία δεν προσέφερε τις απαιτούμενες πληροφορίες για τη δεύτερη εναλλακτική τεχνολογία.
Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι η δημιουργία του αγκυροβόλιου για την εκφόρτωση των δεξαμενοπλοίων, απετέλεσε λύση για την πλήρη προστασία των περιοχών Νατούρα 2000, καθώς το θέμα έθεταν με έμφαση οι περιβαλλοντικές οργανώσεις και η Κυβέρνηση. Ωστόσο η τελευταία μέσω του υπουργείου Περιβάλλοντος, επανέφερε, ως εναλλακτική λύση, την απευθείας εκφόρτωση στο λιμάνι του Μπουργκάς.
Σύμφωνα δε με τον Πλάμεν Ρούσεφ, επικεφαλής της εταιρείας που εκπροσωπεί τη Βουλγαρική συμμετοχή στην εταιρεία του αγωγού, η λύση που προτείνει η εταιρεία με το αγκυροβόλιο, είναι η πλέον ασφαλής, έναντι της εκφόρτωσης στο λιμάνι του Μπουργκάς, λύση που περικλείει πολλούς κινδύνους.
Πλέον αποτελεί κοινώς αποδεκτή άποψη στη Βουλγαρία, ότι η Κυβέρνηση έχει «παγώσει» το έργο, εκμεταλλευόμενη το θέμα των περιβαλλοντικών.
Πραγματικός ο λόγος είναι η αντίδραση των μικρότερων κομμάτων στα οποία στηρίζεται και τα οποία διακρίνονται από έντονα αντιρωσικά αισθήματα.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου